ویتامین ها bgcolor="#ebf1f7" background="/weblog/theme-desiner/01/1.gif">
نوشته شده توسط : علی
آپلود عکس" border="0">

بدن نیازمند یک سری از مواد تأمین کننده و سازنده است این مواد تأمین کننده ی کمبودهای بدن، ویتامین ها و مواد معدنی (نمک های معدنی) هستند. ویتامین ماده ای است که به مقادیر کم در غذاهای طبیعی تازه مثل غذاهای گیاهی و جانوری وجود دارد. بعضی از متخصصان تأکید می کنند که هر روز بالغ بر 200 میلی گرم یا حتی بیشتر از آن، ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

بدن شما برای حفظ تعادل متابولیسم و جلوگیری از عفونت و برای واکنش های شیمیایی اوایه و انجام کارهای دیگر، متکی به 13 ویتامین است. شما برای حفظ سلامت خود به هر کدام از آنها احتیاج دارید و با اجرای رژیم غذایی بدنسازی تمام این ویتامین ها را به دست می آورید. در زیر به تعدادی از آنها که مستقیما به پرورش اندام در بدنسازی مربوط می شوند اشاره می کنیم :

ویتامین فولیک : ارزش روزانه ی این ویتامین 400 میلی گرم است. همچنین به عنوان اسیدفولیک شناخته شده است این ویتامین از نوع ویتامین B می باشد. برای تجزیه و مصرف پروتئین و برای تبدیل بسیاری از اسیدآمینوها جهت رشد و پرورش سلول استفاده می شود. اگر شما یک مکمل فولیک را مصرف می کنید، ویتامین B12 هم مصرف کنید، به این دلیل که ویتامین فولیک علامت بیماری های کمبود ویتامین B12 را موجب می شود.

ویتامین نیاسین : ارزش روزانه، 20 میلی گرم است. این ویتامین به تجزیه ی کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین هایی که مصرف می کنید کمک بسیار زیادی می کند. این ویتامین خیلی قوی بوده و گاهی اوقات توسط پزشکان در رابطه با کلسترول بالا تجویز می شود. عوارض مقدار خوراکی شفابخش آن عبارت است از : برافروختگی صورت، خارش پوست، تهوع و دلدرد. مصرف زیاد این ویتامین می تواند موجب از بین رفتن کبد شود.

اسید پانتوتنیک : ارزش روزانه ی این ویتامین، 10 میلی گرم است و جزء ویتامین B محصوب می شود. این ویتامین به فعل و انفعال شیمیایی انجام دادن روی کربوهیدرات ها و پروتئین و چربی ها جهت تبدیل به انرژی کمک می کند.

ریبوفلاوین : ارزش روزانه 7/1 میلی گرم است و نیز به عنوان ویتامین B شناخته شده است. این ماده غذایی، به تبدیل گلوکز و چربی ها به انرژی کمک می کند و ریبوفلاوین یکی از بی خطرترین ویتامین های قابل حل در آب می باشد که مقدار اضافی آن سریع از بدن دفع می شود.

ویتامین B6 : ارزش روزانه ، 2 میلی گرم است. این ویتامین در انجام فعل و انفعال شیمیایی روی پروتئین و اسیدآمینه ها شرکت می کند، از مصرف بیشتر از 100 میلی گرم جلوگیری کنید، مگر به راهنمایی پزشکی این کار انجام شود. مقدار زیاد این ویتامین می تواند موجب درد، بی حسی، شوک و ضعف در دست و پا شود.

ویتامین C : ارزش روزانه، 60 میلی گرم است. این ویتامین رایج ترین و شناخته شده ترین ویتامین ها است که برای شکل دهی بافت های متصل کننده (استخوان، دندان، بافت غضروفی یا نرمه استخوان و پوست) لازم می باشد. این ویتامین به حمایت از بدن در مقابل اکسیداسیون کمک می کند و همچنین به بدن کمک می کند تا ویتامین ها و مواد معدنی مناسب را استفاده کند.





:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: